woensdag 12 augustus 2009

Beste online wijn - Beste online wijnwinkel

Online wijn bestellen, steeds meer mensen doen het. Gemakkelijk van huis uit een wijn bestellen en de volgende dag vallen de flessen door de brievenbus. Er zijn tientallen, zo niet honderden zogenaamde webshops, die allemaal hun wijnen aanprijzen. Maar waar moet je zijn voor de beste wijn?

Wijn is niet zoals een camera, boek of cd, daarbij hoeft men enkel te kijken naar de prijs en levertijd. Wijn is echter veel meer smaakafhankelijk; de ene wijn van vijf euro is de ander niet. Wat ik lekker vind, vind de ander weer niet te drinken. Via webshops zijn er twee soorten klanten; de experimentele en de ik-weet-welke-wijn-ik-wil drinker.

Toch proberen webshops er alles aan te doen meer wijn te verkopen. Wat is er dan beter dan de beste te zijn. Zo zijn er op internet 'de beste Italiaanse wijnen', 'de beste wijnwinkel online' en 'de beste in Nederland geïmporteerde wijnen' te vinden. Ikzelf voel me niet echt aangetrokken door deze slogans, het is immers zo nietszeggend.

Op de vraag welke webshop het beste van het internet is, heb ik dan helaas ook geen antwoord. Het is geheel afhankelijk van je smaak en daar schuilt het nadeel van de webshop. Proeven is niet mogelijk, direct bestellen van 12 flessen vaak noodzaak. Zou het niet ideaal zijn alle wijnen op internet te kunnen proeven? Daarom ga ik nog naar de echte wijnwinkel, zo een waar een mens van vlees en bloed je kan adviseren.

Ik zou natuurlijk onze eigen online wijnwinkel aan kunnen prijzen, maar ook daar kan je niet voorproeven. Kiezen uit tien categoriën is het best wat we aan kunnen bieden, wil je meer weten, kom dan maar langs. Ik zal wat voor je inschenken...

Niek van de Werken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten