"Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet”, dit gezegde kent iedereen. In de wijnwereld is er een soortgelijk gezegde; “Wat er duur uitziet, zal wel lekker zijn”. Meestal wordt er dus gekozen voor flessen met daarop schreeuwerige etiketten met in grote koeienletters “Bourgogne”, “Bourdeaux” of “Chateauneuf-du-Pape”.
Op zich maken ze in deze regio’s een van de beste wijnen ter wereld, voor zover dus geen hele slechte keus. Echter is het dan wel zo dat er niet groot en schreeuwerig de naam van de regio staat, maar juist heel klein. De mindere goden in deze regio’s moeten toch hun wijn verkopen en aangezien het goedje slecht is, maar de naam van de regio positieve associaties oproept, wordt de regioaanduiding extra groot op het etiket gezet.
Ga er dus maar van uit dat hoe groter een dure naam op het etiket prijkt, hoe minder de kwaliteit van de wijn is. Weer zo’n wijndeceptie…
Niek van de Werken
woensdag 19 augustus 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten