vrijdag 14 augustus 2009

Château Rob Geus

"Rob Geus wordt vrolijk van eigen wijn"

Ik snap de marketinggedachte door een productlijn te vernoemen naar een bekende Nederlander. Herman den Blijker is daar erg goed in, volgens mij hebben alle kookproducten bij de Blokker nu zijn logo. Daarnaast geeft hij ook gewoon helder aan dat het vooral een financieel zeer aantrekkelijke deal is. Niets mis mee, we moeten allemaal geld verdienen.


De trend om een bekende Nederlander zijn eigen wijnlijn te geven is ook niet verkeerd gedacht, maar volgens mij kiezen ze de verkeerde Nederlanders. Rob Geus doet mij denken aan schimmels, koelkastrubbers en ontsmettingszeep. Niet echt de associaties die ik bij een lekkere wijn heb.

Het is ook geprobeerd met Gordon. Omdat hij een vakantiehuis in Zuid-Afrika heeft, leek hij de ideale persoon om een eigen wijnlijn te krijgen. Daar hebben we echter nooit meer wat van gehoord.

Het is een combinatie van product, bekendheid en prijs. De Jamie Oliver producten bij de Bijenkorf waren snel in de aanbieding, om daarna niet meer terug te komen. Waarom? Er was één fout gemaakt; het zag er leuk, het waren goede producten, Jamie is een autoriteit op het gebied van koken, maar de prijs was veel te hoog.

Gratis tip: Geef Herman den Blijker een flinke zak geld, zet zijn logo op een wijn van 5 euro en verkoop deze bij de Albert Heijn. Succes gegarandeerd! (Ik geef geen garantie, maar een percentage is welkom.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten